P1000491De Morgan Motor Company is een Engelse autofabriek, gevestigd in Malvern in Worcestershire. De firma is in 1910 opgericht door H.F.S. Morgan (1881-1959). Zijn zoon Peter Morgan leidde het bedrijf van 1959 tot 1999 en stierf in 2003. De kleinzoon van de oprichter, Charles Morgan, leidt het bedrijf sinds 1999.

Morgan3De Morgan Motor Company is een Engelse autofabriek, gevestigd in Malvern in Worcestershire. De firma is in 1910 opgericht door H.F.S. Morgan (1881-1959). Zijn zoon Peter Morgan leidde het bedrijf van 1959 tot 1999 en stierf in 2003. De kleinzoon van de oprichter, Charles Morgan, leidt het bedrijf sinds 1999.

MORGAN2De Morgan Motor Company is een Engelse autofabriek, gevestigd in Malvern in Worcestershire. De firma is in 1910 opgericht door H.F.S. Morgan (1881-1959). Zijn zoon Peter Morgan leidde het bedrijf van 1959 tot 1999 en stierf in 2003. De kleinzoon van de oprichter, Charles Morgan, leidt het bedrijf sinds 1999.

MGBDe MGB is een sportwagen gelanceerd door MG Cars mei 1962 om de MGA te vervangen.
Geïntroduceerd als een vier-cilinder roadster werd aangevuld met een coupe met 2 +2 zitplaatsen in 1965.

defaultarticleimageDe Jaguar E-type of ook Jaguar XK-E is een model van autoconstructeur Jaguar Cars waarvan tussen 1961 en 1974 3 generaties gebouwd werden.
De E-type betekende een revolutie in het ontwerp, de prestaties en de besturing van sportwagens.

DSC01262Rover P6 is de interne projectnaam van Rover voor de modellen die als Rover 2000, Rover 2200 en Rover 3500 bekend zouden worden. Het model werd ontworpen door de eigen ontwerper David Bache.De Rover 2000 is de eerste Rover zonder een klassiek chassis.

DSC 0249De BMW Nieuwe Klasse (Duits: Neue Klasse) was een lijn van compacte sedans en coupes geproduceerd door Duitse automaker BMW te beginnen in 1962 met de 1500 en verder door de laatste 2002S in 1977, powered by de gevierde viercilinder BMW M10 motor. De Nieuwe Klasse modellen hebben een volledige onafhankelijke wielophanging, McPherson-veerpoten vooraan, en voor schijfremmen. In eerste instantie had een gezin keuze uit een vier-deurs sedans en een twee-deurs coupé.

DSC 0761De DS werd op 6 oktober 1955 gepresenteerd op de autosalon van Parijs en sloeg in als een bom ("La Bombe Citroën").
De auto had verschillende eigenschappen en toegepaste technieken, die tot dan toe nog niet in één auto waren gecombineerd.

DSC 0347De Citroën DS is een beroemd automodel van het Franse merk Citroën. In het Frans spreekt men de naam uit als "déesse", wat godin betekent. Hiervan is ook de troetelnaam "godin van de weg" afgeleid. Andere bijnamen zijn Snoek en Strijkijzer (Vlaanderen, Nederland), Haifisch (Duits: haai), Tiburón (Spaans; eveneens), Squalo (Italië), Boca de Sapo (Portugees: kikkerbek) en Padde (Vlaanderen, Noorwegen).

DSC 0789De MGB is een sportwagen gelanceerd door MG Cars mei 1962 om de MGA te vervangen.
Geïntroduceerd als een vier-cilinder roadster werd aangevuld met een coupe met 2 +2 zitplaatsen in 1965.
De zes-cilinder MGC debuteerde in 1967, een latere afgeleide uitgerust met de Buick op basis van Rover V8 werd gemaakt 1973/76.
MGB / MGC productie ging door tot oktober 1980 afwisselend door de British Motor Corporation en zijn opvolgers, British Motor Holdings en British Leyland Motor Corporation

defaultarticleimage

VW
Type:Kever
Bouwjaar:

DSC 0023-002Daarna werd de Volkswagen Kever Cabrio geproduceerd door carrosseriebouwer Karmann in Osnabrück. Karmann bouwde een vierzitsuitvoering. Omdat het dak nu niet achter de voorstoelen kon verdwijnen, werd het op de carrosserie opgevouwen, net als de kap van een kinderwagen.

VW1

Van de Volkswagen Kever werd in 1948 een tweezits cabrioletversie gepresenteerd. Bij deze uitvoering, ontworpen door carrosseriebouwer Hebmüller, werd het dak in een ruimte tussen de twee stoelen en het motorcompartiment gevouwen. Hebmüller kreeg een order voor 2000 exemplaren.

Copyright