Na de fusie van deze bedrijven bleef de focus op kwaliteit gedurende de productie van auto's, vliegtuigen motoren, versnellingsbakken voor tanks en bussen, rucola en torpedo motoren, en de ontwikkeling van wagons.
Na fusies en overnames met Hawker Aviation en Bristol Aero Engines bleef men auto’s produceren tot de productie van auto's stopte in augustus 1960.
Een Armstrong Siddeley Sapphire 346 met een bijzondere geschiedenis. Chassis 340081 verliet de Armstrong Siddeley fabriek in 1953 als een 4 light Saloon. Het was de 8e 4 light Saloon die was gebouwd. Deze Sapphire is door Minerva in België omgebouwd naar een 4 deur cabriolet voor een Belgische klant. De persfoto's van toen laten een prachtige cabriolet conversie zien.
Het verhaal gaat echter , dat de deuren slecht sloten, door gebrek aan stevigheid in de B-stijlen. Hierdoor zou de auto in een later stadium , weer zijn teruggebouwd, dit keer naar een 6 light Saloon.
Indien iemand weet waar de originele persfoto's genomen zijn, mag je M.O.C. steeds contacteren.
Type:Sapphire
Bouwjaar:1953