De Jaguar XK150 is een sportwagen die door Jaguar in 1957 op de markt werd gebracht, als opvolger van de Jaguar XK140.
De Jaguar XK150 FHC (Fixed Head Coupé) en DHC (Drop Head Coupé) hadden, net als hun voorganger een zescilinder motor met een cilinderinhoud van 3442 cm³ en hadden 193 of 213 pk. De wagen had een versnellingsbak met vier versnellingen en werd aangedreven via de achterwielen. Als optie kon men een automatische versnellingsbak van BorgWarner krijgen.
De 1950 TD Midget combineerde de TC's aandrijflijn, met een aangepaste hypoïde-gericht achteras, de MG Y-type chassis, de T-type stijl carrossorie en een onafhankelijke wielophanging met schroefveren. Een in 1950 gepubliceerd weg-test rapport beschrijft het sterk verbeterd rij comfort, de vergrote motor en de tandheugelbesturing.
De Citroën Traction Avant was een zeer innovatieve auto die vanaf 1934 door Citroën werd geproduceerd naar een ontwerp van André Lefèbvre en Flaminio Bertoni. Het was de eerste in serie geproduceerde auto met voorwielaandrijving (Frans: Traction Avant) en een zelfdragende carrosserie. Vele van de innovaties die geïntroduceerd zijn in de Traction Avant zijn nu nog steeds aanwezig in de huidige auto's.
Armstrong Siddeley was een Britse groep die actief was in de eerste helft van de 20e eeuw. Het werd gevormd in 1919 en is vooral bekend voor de productie van luxe auto's en vliegtuigmotoren. Het bedrijf werd opgericht naar aanleiding van de aankoop door Armstrong Whitworth van Siddeley-Deasy, een fabrikant van fijne auto's, die werden verkocht aan de rijken.
De Jaguar XK140 is een sportauto gemaakt door Jaguar tussen 1954 en 1957 en was de opvolger van de ontzettend succesvolle Jaguar XK120. Hij is geproduceerd tot 1957, waarna hij vervangen werd door de Jaguar XK150. De XK140 werd geïntroduceerd eind 1954 en werd vanaf 1955 verkocht.
De Jaguar XK140 is een sportauto gemaakt door Jaguar tussen 1954 en 1957 en was de opvolger van de ontzettend succesvolle Jaguar XK120. Hij is geproduceerd tot 1957, waarna hij vervangen werd door de Jaguar XK150. De XK140 werd geïntroduceerd eind 1954 en werd vanaf 1955 verkocht.
De Willys-Overland CJ-3A werd geïntroduceerd in 1949 en was in productie tot 1953, toen vervangen door de CJ-3B.
Hij werd aangedreven door Willys '60 PK L-134 "Go-Devil" 4-cilinder motor, met een T-90 transmissie en Dana 18 tussenbak, een Dana 25 vooras en Dana 41 of 44 achteras. Het had een stuk voorruit en een ontluchtingsinrichting als schrapers op de bodem.
De Peugeot 203 is het eerste naoorlogse model van het Franse automerk Peugeot. Tussen 1949, toen de productie eindigde van de 202, en 1954, lancering van de 403, was dit het enige model van Peugeot. Het was een opvallend moderne, gestroomlijnde autoen de eerste Peugeot met een zelfdragende constructie.
De Mercedes-Benz 190SL is een twee-deurs grand touring cabrio met een optionele verwijderbare hardtop.
De 190 sl werd door Mercedes-Benz geproduceerd tussen mei 1955 en februari 1963.
De Mercedes-Benz 190SL is een twee-deurs grand touring cabrio met een optionele verwijderbare hardtop.
De 190 sl werd door Mercedes-Benz geproduceerd tussen mei 1955 en februari 1963.
De Volkswagen Kever, die werd gebouwd van 1938 tot 2003, is de bekendste Volkswagen, de bekendste Duitse auto, en in het algemeen een van de bekendste auto's ooit. Tot 1967 werd hij Typ 1, 1200, 1300 genoemd (naar de motorinhoud in cc), maar in de volksmond werd hij, vanwege de vorm, kever genoemd, waarna de fabrikant die naam zelf ook ging gebruiken.
De MGA is een sportwagen geproduceerd door de MG divisie van de British Motor Corporation 1955/62.
De MGA verving de oudere T-type auto's en had een compleet nieuw stijl.